lunes, 13 de octubre de 2014

Learning from meetings



It is hard to get a reunion with several people, therefore you have to take advantage from this opportunity, no matter if it is a job interview, a meeting with a customer or a provider.

Consider this:
  • Typical, but not always done properly: inform yourself about the other person (now with the social networks it's a lot easier).
  • Dress well, simple but stylish, according to yourself and never making you feel uncomfortable.
  • Spanish timetable doesn't work. Get there 10 minutes before, even 20. It is better to have a coffee while waiting than make the others wait for you.
  • Shake hands when introducing each other, let kisses for those you already know (but if the other tries to kiss you don't be surly).
  • Speak slowly, listen, answer what you're questioned, and don't beat around the bush.
  • Keep the other's vital space, there's nothing more disgusting than be pawed when you don't want to. If the other is distancing is for a reason...
  • When saying goodbye, shake hands or give a kiss depending on how the reunion has gone, and try to fix a date to talk again.
  • Ponder. No matter if it has gone well or not, analyze mentally every part of the meeting and keep what you have learned.

Remember, to be nervous it's very normal, it means you care and you want to do it right ;)


Would you add any points?


Es difícil conseguir una reunión con según qué interlocutor, por lo tanto aprovecha bien esa oportunidad, ya sea para una entrevista de trabajo, con un futuro cliente o con un proveedor. 


Ten en cuenta:

  • Típico y tópico, pero no siempre se hace: infórmate de la persona (ahora con las redes sociales es mucho más fácil).
  • Vístete bien, de una forma sencilla pero elegante, acuerdo contigo mismo y que no te haga sentir incómoda.
  • El horario español no vale. Llega 10 minutos antes, o incluso 20. Mejor tomarse un café en el bar de al lado que hacer esperar.
  • Ve a dar la mano cuando se presente, deja los dos besos para quién ya conozcas (si el otro te da dos besos no seas arisco).
  • Habla poco a poco, escucha, responde a lo que te pregunten, y no te vayas por las ramas.
  • Mantén el espacio vital de la otra persona, no hay nada más desagradable que te soben cuando no toca. Si el otro se va alejando es por algún motivo...
  • En el momento de despedirte da la mano, o dos besos según cómo haya ido la reunión, e intenta marcar una fecha para hablar de nuevo.
  • Reflexiona. Tanto si ha ido bien o mal, analiza mentalmente la reunión y quédate con lo aprendido.
Recuerda, estar nervioso es normal, es porque te importa y lo quieres hacer bien ;)

¿Añadiríais algún punto?





No hay comentarios :

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...