martes, 7 de octubre de 2014

Social Media Point

I admit it, I love going to speeches and conferences. I like being up to date about my job news, know how other colleagues work, meet people, learn and have fun. Last tuesday I went to the Social Media Point at the Damm Old Factory, the topic was “Communication and Public Relations: How do I make my company shown on the media?
That day were there Raquel Priego (Corporate Manager of ByHours.com), Jordi Torrent (PR of Wuaki.tv) and Xavier Salvador (Director of Economia Digital). Two companies and one journalist. We all agree that companies want to appear on media anytime possible, and always being mentioned positively, but how you achieve that is the hard part. Raquel told us the experience of ByHours.com, she insisted on the first step: knowing ourselves. What we've got, what can we offer or what are our weaknesses, and above all that, don't upset the journalist. Jordi absolutely agreed with that, and added that we have to offer a custom treatment and distinguish what's news and what's not. Xavier told us about the amount of e-mails, plus Twitter private messages and other platforms, with press releases, so he begs only one thing: “Let's be honest, if there's no news we have to be sincere”. He also said that news are “what is not wanted to be konwn”, a different view than the other two company representatives.
It was a really interesting evening, with a proper format where the speakers talked for about 15-20 minutes (perfect!) and then came the question time.I ended up shocked at seeing young, innovative and powerful companies like ByHours.com or Wuaki.tv keep on using the press release as the first option.
That made me think of this video: http://www.youtube.com/watch?v=zEpo4gExLT8, a quite original way to be shown in media without a press release. I believe companies have to bet on originality and work on creativity to appear in a different way.



Lo confieso, me encanta asistir a ponencias y conferencias. Me gusta estar al día de las novedades de la profesión, saber como trabajan los otros profesionales, conocer a la gente más de cerca, aprender y divertirme. 
Dicho esto, el pasado martes asistí al Social Media Point en la antigua Fabrica Damm, el tema del día: "Comunicación y Relaciones públicas ¿Cómo hago para que mi empresa aparezca en los medios?"
Ese día contamos con Raquel Priego, Corporate Communication Manager de ByHours.comJordi Torrent, PR Director de Wuaki.tv, y Xavier Salvador, Director de Economía Digital. Dos empresas y un periodista. 
Estamos todos de acuerdo en que las empresas quieren salir sí o sí en los medios y que se hable bien de ellas, pero cómo hacerlo es lo complicado.
Raquel, que contó la experiencia de Byhours, lo tiene claro e insistió en el primer paso: conocernos. Qué tenemos, qué podemos ofrecer o cuáles son nuestras debilidades, y sobretodo no molestar al periodista. Tema que estaba totalmente de acuerdo Jordi, que añadió que tenemos que ofrecer un trato personalizado y distinguir lo que es noticia de lo que no. Por su parte, Xavier, contaba la cantidad de emails que recibe al día, más mensajes privados de Twitter y de otras plataformas, con notas de prensa, así que pide una cosa: "seamos honestos, si no hay noticia se tiene que ser sincero". Comentaba, también, que noticia es aquello que no se quiere que se sepa, una visión distinta de lo que tenían los dos representantes de empresa.
La verdad, fuer una tarde muy interesante con un formato muy correcto dónde os ponentes hablaban unos 15-20minutos (ideal) y luego un turno de preguntas. Pero me quedé sorprendida de que empresas jóvenes, potentes e innovadoras como byhours.com o wuaki.tv, sigan apostando por la nota de premsa como primer recurso.
Esto me hizo pensar en este vídeo: http://www.youtube.com/watch?v=zEpo4gExLT8  una forma bastante original de salír en medios sin nota de premsa. Creo que las empresas tienen que apostar por la orginalidad y trabajar la creatividad para salir en los medios de una forma distinta.

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